Saker i mitt huvud..

Detta är saker jag går och drömmer om... 
Bildligt skulle det kunna se ut såhär..

 
 
  • "Coffeetable böcker"  (till mitt framtida coffee table) - det amerikanska livet i Hamptons, platser och människor i New York och deras husdjur samt böcker från från resor i världens alla hörn med inspirerande bilder.
    .
  •  Frankie Daily Journal, underbar kalender med personlig prägel och min dag på 3 minuter, som en kortfattad dagbok.
    .
  • *Inspirerande lektyr till mitt kök som piggar upp i höst och julmörkret.
    The Malibu Farm Cookbook, Leilas Fresh Foodie, Good Morning - frukost för hela dagen, Sally Voltaires mat, Pluras Jul, Morbergs Jul, Vinterns söta, Vinterns goda.
    .
  • Den hemliga trädgården, och liknande målarböcker för vuxna som är barn
    Eller 1000 prick till prick städer
    .
  • Böcker av intresse t.ex. Hjort och Rosenfeldts näst senaste som numera finns på pocket, och nått jag bara fick nys om "Bra att veta" på 30 sekunder (t.ex. 1900-talet, mytologier och teorier)
    .
  • Ta mig till platser jag länge vart nyfiken på..
    Stenungsbaden Yatchclub, The LodgeUpper House, Ystad SaltsjöbadFalkenberg strandbadHäringe SlottCopperhill mountain lodge, Hotell Tylösand, Yasuragi
    .
  • Där, eller på annan plats njuter jag gärna av massage, ansiktsbehandlingar, fotbehandlingar, knakbehandlingar eller allt annat som en gammal kropp och knopp kan behöva.
    .
  • Jag vill frossa i Nicholas Vahé och hans produkter!! (finns lite här och där)
    .
  • Även choklad/tryfflar/praliner och kolor i goda smaker gärna i toner av choklad, frukt och havssalt. Från en böna i en hörna eller kanske från Åres chokladfabrik. Knäckbräck lät ju oäckligt om jag så säger.
    .
  • Hellmanska gårdens underbara apelsin & morotsmarmelad
    .
  • En skön sovmask när man ska ut och resa, eller inte vill se sambons smartphoneljus i nattemörkret
    .
  • Ljus som doftar kan jag aldrig få nog av, kanske Woodwicks som knastrar som en eldstad (vissa av dem), Clean som får vilket hem som helst att dofta ljuvligt eller de vackra ljusen från Voluspa med några av favoritdofterna french burbon vanille, baltic amber, massakar ebony peach, santiago huckleberry, saijo persimon, mimosa martini, prosecco bellini, macaron, cocoa tamarind.
    Vanliga blockljus eller värmeljus i vanligton från IKEA är också oerhört uppskattade. Eller kanske en julig ljuslykta från Pluto design i roséguld
    .
  • När hemmet doftar gott är det min tur, en parfym kanske Armanis armani code, Armanis Luna code, Marc Jacobs Daisy Oh so fresh eller Cleans White Woods
    .
  • Praktiska eller inte så praktiska saker är snygga vattenflaskor från Eva Solo, bärbara kaffemuggar från Stelton (som man förhoppningsvis kan luta utan att allt kaffe spills) och fina kinaporslinskoppar (men ej så nödvändiga kanske). Soppkoppar ( i matlådestuk) från Saga Form
    .
  • Smarta och snygga datorväskor
    .
  • En rundtur med ett presentkort på Åhlens Stockholm, där finns ta mig tusan allt.. nästan :)
    .
  • Skor, snygga träskor med klack och snygga höststövlar med höga skaft
    .
  • Kläder, under & över, träningskläder, fritidskläder, gä-hemma-i-och-mysa-kläder, skidkläder (eller bidrag till det...) Igentligen en helt ny garderob med tillhörande väska och nytt stylisch mobilskal.
    .
  • Designtorgets tekalender som jag kan njuta av under 24 dagar i december.
    .
  • På tal om december så julinspirerande ting.. saker som kan hängas i granar som glittar åt det vita eller fattigmanssilvriga hållet.
    .
  • Saker i läder eller som ser ut som de som t.ex. svarta skinnhandskar och svarta skärp
    .
  • Bjud mig på en brunch eller afternoon tea i Nyköping, Stockholm, Trosa eller på något annat mysigt ställe.
    .
  • Bjud mig till en god stund på..härliga platser eller restauranger....
    The crocked leg, Marie Leveau, Mocco, Taverna Brillo, Burgers and lobsters, Grill, Smak, Fotografiskas restaurang, Nytorget / Nybrogatan, Un Poco, Kaffeverket, Barrels burgers and beer, Oaxen, Berns,  Fondueboden, Meatballs for all the people, Restaurang AG, Miss voon, Vassa eggen, Bouqerian, Käk, Phils burger, Lilys burger, Burgers and beer, Surfers, Luzette, Restaurang räkan, Rolfs kök, Kommendören, Saddle and saber, Hearst, Trattorian, Prime burger, Siggesta gård, Fina fisken, Café Milano... eller varför inte åka till väst/bästkusten... Smögen, Fjällbacka, Strömstad?
    .
  • En hund i mindre storlek att fylla mina dagar med gränslös glädje och kärlek :)
    .
  • En stort fång av favoritblommor
    .
  • Oljor från the bodyshop för ansikte och för kropp, och showergels i jordgubb, moringa eller pink grape.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0