Julfilmer

Jag längtar så till julen, baka, lyssna på musik, pyssla och kolla på film med tända ljus och ett glas glögg i handen.
Ja ni hör ju bara...
Tänkte jag skulle göra en lista (en av 1000-tals jag gör faktiskt) mest till mig själv med bra julfilmer.. eller filmer jag vill se när jag har tid (vilket nästan aldrig händer..) men kanske någon som läser också kan ha nöje av min lista.. so here goes. Ledord är feelgood, jul, lättittat, nostalgi, kärlek och humor.
 
Ensam Hemma, både 1 & 2, för i 2:an är de i New York :)
 
Love Actually
 
Ett päron till farsa firar jul
 
Tomten är far till alla barnen
 
Grinchen
 
Bridget Jones Dagbok
 
New Years Eve
 
Mary Poppins
 
Mysteriet på Greveholm
 
Trollkarlen från Oz
 
Svensson Svensson
 
Tillbaka till framtiden
 
Mamma Mia
 
Trolltider
 
Sunes Jul
 
Nothing Hill
 
Harry Potter
 
Sagan om ringen
 
Bröderna Lejonhjärta
 
Sällskapsresan 
Sound of music
 
Jönssonligan
 
Mimmi & Reine i fjällen
 

Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Åh jag med...favoriten måste nog vara The holliday!! så bra!

2015-11-17 @ 21:15:19
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0