San Francisco, Carmel-by-the-Sea, Monterey

En av de godare frukostar vi åt intogs på The Plow i San Francisco, utanför fick vi vänta i ca 30 minuter då Markus nästan bröt ihop av hunger, men väl inne sen var det så värt det. Jag tog en äggmacka, as simple as that men den var verkligen HUR GOD SOM HELST! Num num num, Frank och Markus tog the Plow en mastodontfrukost med både ägg, korv, pankaka och mkt mer och Åsa tog nog Scrambled Egg.
Vi fick ett bord men man kunde också sitta vid "the disk" och faktiskt se kockarna tillaga frukosten. Ett mycket mysigt ställe som jag rekommenderar.
 
Vidare (kan ha vart dagen efter) så var det dags att röra sig vidare..
En bucce bucce men rättstavat namn, men det räknas inte när man bokstaverar tycker jag ;)
 
 
Här har ni ett praktexempel på ett bokstavligen talat risigt hår, hehe.
En bit på highway 1 skulle vi med slutdestination Monterey där vi skulle sova på Inn by the Bay i Monterey. Men innan vi kom dit så stannade vi i pittoreska Carmel by the Sea, en stad som var så gullig och mysig och där även Clint Eastwood vart borgmästare.
Där gick vi runt och spanade, tittade i butiker t.ex. God Jul butiken som finns året runt(?!) och avslutade med en proseccolunch, bara för det är semester och en fishtaco. :)
I Monterey var det inte nått kanonväder, jag och Åsa lämnade pojkarna på en jättemysig resturang med eget bryggeri och det var väl förmodligen här jag lärde mig dricka öl. Jag och Åsa letade efter ett pedikyrställe med hittade inte nått som var bra, ledigt och så vidare så till slut joinade vi för middag.
 
 
Vilka jäkla hus altså!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anko

👌🏻👌🏻👌🏻👏🏻👏🏻👏🏻

2015-08-03 @ 14:30:05
URL: http://enbrinnandefackla.se/
Postat av: Anko

👌🏻👌🏻👌🏻👏🏻👏🏻👏🏻

2015-08-03 @ 14:30:42
URL: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0