Red red wine

Ja mycket rödvin har det misann blivit denna helg.
I fredags var vi ute med Frank och Åsa på Scandic o körde aw, lite udda buffé.
Typ älgköttbullar, lax, musslor, kalkonsallad, morotssoppa och guaccemole. Därimot så efterrätten marängtårta med banan och choklad samt en björnbärsgömma, num num num.
3 flaskor vin och en flaska bubbel senare så var kvällen ett trevligt minne blott.
Lördagen så åkte jag och M till Mio och kollade lite, valde ett överkast utan att veta priset och satte hjärtat i halsgropen när vi kom fram drog kortet log och skrattade sedan hela vägen hem. Aj aj, överkast är fasiken inte billigt.
Men uj uj så fint de är nu då ;);)
Jag åkte sedan med Mamma och Pappa till Norrköping för att fira kusin Madde som fyller under nästa vecka. God smörgåstårta och trevligt att träffa gamla bekanta och släktingar.
Kvällen så blev det spontant vindrickande hemma, följt av middag på crazycow med mina två Markus / Marcus och nya bekantskaper. Efterkaka hemma hos J & H med boxervalpsklappning. JAG DÖR!! Vill så gärna ha en hund, jag måste ha en innan jag lämnar det här livet. Många säger att man blir så uppbunden men jag tror verkligen det berikar livet!
Idag så har jag och M besökt täby centrum. Sveriges bästa galleria, tycker iaf jag. Shoppade lite granna, käkade på vapiano och avslutade kvällen i tystberga hos svärisarna på björkvägen :).
Det var helgen det. Ny vecka imorgon - nya tag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0