=)

Sport.
Den brittiske maratonlöparen Fauja Singh slutar. Det hade inte varit någon nyhet om det inte vore för hans ålder – 101 år.                   

Hans sista lopp blir i Hongkong i februari, några veckor före 102-årsdagen. – Åldern börjar ta ut sin rätt, säger Singh. Men jag kommer att fortsätta springa minst fyra timmar om dagen, för löpning är mitt liv. Den Indienfödde sikhen började springa när han var 89 år.

 

----

 

Asså så jävla häftigt!
Vi står ju ofta ute på stan och tar pulsen på nyköping, kollar om det finns något träningsintresse.
Då möter vi ofta ursäkten nej jag är för gammal.
Denna artikel säger ju allt.. Han är ju för fan 101 år och springer maran, fattar ni att han är i bättre form än somliga i sina "bästa" 20-år.
Innan jag läst fördigt tänkte jag, men han har säkert tränat hela livet.
Det som gör historien ännu härligare är ju att han för fasiken startade som 89:o åring.
Helt sjukt.
Kvällens solskenshistoria!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0