5/2-13

Jag vill, men vet ej om jag vågar.. att sätta upp egna, personliga hälsomål.
Men jag har träningsambitionen - om - jag är frisk - att:
Fram till NY resan och i princip sommarn att:
Köra två konditionspass / vecka
och
Varierad styrketräning
samt
Hålla mina klasser.
 
Tycker ändå att det är rimligt.
 
Förra veckan bestämde jag mig för att sluta vara sjuk.
Så på tisdagen tog jag an löparbandet i 30 minuter samt körde skivstång ca 30 minuter.
Kom då 4.2 km på bandet.
 
Bestämde mig för att 30 minuter är precis lagom innan man spyr, dör osv...
Så idag vare bara påt' igen.
30 min löparband och idag kom jag 4.5, men det var på håret hehe :)
Så det känns så här i efterhand jättebra att komma lite längre.
Nu blire tuffare till nästa pass dock om man vill sätta nytt rekord.
Denna gång så gick jag 5 minuter, joggade 5 sen körde jag intervallet 1 minut snabbt, 1 minut jogg. Avslutade med 3 minuter snabbt, och långsam gång sista 2 minuter.
Så nöjd!!
 
Det konstiga är att sitta vid datorn 30 minuter, det går så fort ...
När man väl står på löparbandet och bara vill skrika, gråta, kliva avm vill fortsätta, orkar inte, måste ... alla dessa tankar som far i ens huvud... då går 30 minuter inte lika fort.
Men när dessa 30 minuter är gjorda, då har man ju gjort sitt, och efter passet så var ju inte 30 minuter så mycket ändå.
 
Efter en fika med mamma på stan så kan ju inte denna tisdagen börjat bättre :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0