The weekend

Ännu en söndag.
Dagen har vart riktigt seg faktiskt. Förutom en långpromenad med Anna-Karin då.
Nu ikväll vankas det nya beckfilmen på tv samt en äppelpaj som Sarah gettmig ett recept på.
Skala 4-5 äpplen, skiva och lägg i en smörjd ungssäker form.
Strö lite kanel och socker över.
Blanda mjöl, smör och socker till en smuldeg, smula över.
In i ugnen 30 minuter på 175 grader.
Hur gott som helst!
Till detta vaniljsås. Markus sitter just nu och slickar tallriken ( det måste ju vara ett bra betyg ).
 
Igår hade vi höstmys hos Alex. Alex bjöd på soppa och Sarah tog med sig denna fantastiska paj (fast en annan såklart). Vi drack vin, skrattade och lyssnade på musik. Sedan blev det utgång med klackarna i taket. Mycket trevligt.
 
På dagen så var Markus och jag upp till Stockholm, primärt för att titta på en bil. Men det blev inget bilköp denna gång. Så istället hade jag och Markus en jättemysig dag med vinlunch uppe i storstan.
Här är förresten en bild på oss:
"Försök o se lite snygga ut nu då" .....
Epic fail!
HAHAHA.
I fredags så åkte jag och Matilda och hennes Ludde till Heron Cuty efter jobbet och såg på Hamilton 2 - men inte om det gäller din dotter. Den var spännande och helt okej, men skulle nog inte gå och köpa den tror jag så här i efterhand. på vägen hem så plockade vi upp Markus som var på afterwork i Södertälje (där han hade utmanats av självaste JO Waldner i pingis ).
 
Det var helgen för den här gången.
Ting Tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0