Malin after dentist

Jahapp.
Idag var det då dags, att gå till tandläkaren..
Googlade bilder på tandläkare och fick då upp dessa.
och
hehe, lite komiskt.
Jag är inte rädd för tandläkaren så som så många andra är.
Men jag skämms varje gång jag är där.
Jahaa.. hur sköter du dina tänder... och alltid en liten nödlögn.
Men anser mig pratat väldigt mycket sanning idag iaf.
Medans man ligger och gapar som aldrig förr så rabblar dem t1 t2 hummilumm massa medicinska termer och inser, det kan ju inte vara bra ju mer de rabblar.
Summan av kardemumman var ... bra men inte bra.. haha.
Jag kan sköta mig bättre med tandtråd och flourskölj så har idag vart och införskaffat mig flourskölj.
Men tycker det gör lite småont att flossa.. varför ska det vara så jobbigt och svårt att dona med tänderna?
En annan sak..
Varje gång jag besöker folktandvården möts jag av hej jag heter ... du skulle igentligen träffat ... men det är personalbrist idag. ( vanligtvis fått vänta en extra 10-15 minuter).
Behövde dock inte vänta idag.. men hur har de med personal där uppe igentligen sådär verkar det som.
2....
Ser jag ut som ett gulligt litet barn, en gosig teddybjörn man bara vill skoja sådär härligt varm mjölk och kakor stil.... varför ska de gulla o dona med mig, jag vill ju bara få de gjort och gå därifrån. Ärligt talat hur lätt är det att föra en vettig lång konversation när man är hos tandläkaren... när man har grejer i munnen lixom.
Kändes som sköterskan nästan skämmdes för att göra sitt jobb... "ja nu ska vi ju röntga.. och det är du ju van vid.. det har du ju gjort många ggr"..osv osv.. jaaa?! men vadå? är det annorlunda denna gång eller vadå?
Nej men du har ju gjort det här så många ggr... ja då ska du få gapa.. bla bla bla.
 
En annan sak.
Receptionisten... visste att jag kände igne henne från nått, hon har för ett tag sedan blivit kund.
Men har inte kunna sätta fingret vart jag känner igen henne ifrån.
Men så slog det mig, tandvårdsreceptionist.
Jag vet inte .. från en receptionist till en annan ... får man ge lite tips eller.
Ja ett leende är ju inte så dumt, och kanske titta sina kunder i ögonen istället för att spänna fast ögonen i skärmen. Om det var gulliga och mysiga receptionister så kanske det var lite lättare tröskel in till tandis.
 
Word.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0