Frontalkrock

Ibland blir jag lite trött på mig själv.
Eller rättare sagt jag önskar jag kunde smälta saker lite mer lättvändigt..
Som igår t.ex.

Bakgrund:
Enda sedan jag vart liten har jag älskat att kolla i resekataloger. Emma blev alltid sur för att jag markerade det hotellet jag gillade med ett kryss i poolen ( tyckte jag, Emma tyckte nog att jag kryssade hela bilden).

Jag och Markus har planerat att åka utomlands i sommar, men vet ej när och var. Och detta är en disskution som kommit och gått det senaste halvåret.
Markus sa då att vi går ner till resia på lördag.... ja ja.... okej tänkte jag.
(För hur svårt ska det vara för två människor som tycker om varandra, och ska göra en rolig sak att bestämma själva).
Bara det att jag uttryckte mitt missnöje med att vi ännu inte bokat en resa... så M bestämde sig för att överraska mig.

Med risk för att låta som världens mest dumma bortskämmda flickvän så kommer resten av storyn:
Jag hade jobbat hela dagen igår, 2 h träning, eg duschat och skulle dessutom hitta en födelsedagspresent till en syster <3
Kommer hem ställer mig i duschen, M: kan du hämta mig, Jag: självklart.
Men det blev lite stressigt för det skulle göras NU.
Dessutom så var det bensin i bilen så jag kunde göra 5 km, jag var tvungen att tanka, själv och typ andra gången i mitt liv. Stressad över det, men det gick bra tillslut.
Åker iväg, stress stress, typ döhungirg.
Vi måste skynda oss till överraskningen som skulle hända kl 17.
Funderade lite på vad de kunde vara, tänk om det är så att vi ska till resia, nej det kan de inte vara vi ska ju dit på lördag. Ska vi käka eller vad är grejen...
Parkerar på Åhlens, då frågar jag, ska vi till Resia?? För jag vill inte bestämma nått nu, neeeeee....
Ok.
Och vart hamnar jag då?? Jo på resia, för det var en överraskning.

Varpå jag inte tar detta som en överraskning, utan blir allt annat än glad..
Vi fick två förslag iaf, som vi tog hem och skulle fundera på.
Sen börjar vi titta på internet, och faktum är, Grekland ser ut som Ryssland i jämförelse med Panama, Miami, Mexico.

Jag blir så trött på mig, på vårat bokade  ...... suck!
Nu har jag drömt om detta hela natten.
Håll tummarna för att en resa snart blir bokad.
.... to be continued

(och eloge till lilla Markus som står ut med en argbigga som en annan ... )

Kommentarer
Postat av: mati

alltså, jag känner ju igen mig lite, är ju arbiga själv., men när man läser det såhär utifrån så låter det så himmmla onödigt. blunda å peka- vafann, släpp taget. andra resmål kan ni ta nästa gång?! lycka till- & låt inte bokandet av en resa förstöra resan. egentligen är ni, som du ju skriver, bara 2 männsikor som tycker om varandra och vill resa tillsammans!! då spelar inte resmålet allra störst roll! det är en resa, inte vart ni kommer bosätta er för resten av livet. pepp till dig, och våga! saknar dig.

2012-06-02 @ 13:01:04
URL: http://matildagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0