Home sweet home

Vi åkte iväg en grå novemberdag ..
Kom hem i fredags i ett vintervackert Sverige.
Har skjutsat M nu på morgonen och det var upp till -14 grader .. burr!!
Skönt är att M nu skaffat garage, trots att garaget är en gata ner .. =)
Stå och skrapa rutorna är inte en hitt varje dag förstår jag nu.
 
Men i fredags kom vi hem som sagt, efter en vecka full av intryck.
På vägen hem stannade vi på Puttes Smörgåsbar, hade verkligen sett fram emot min skagenmacka.
Mmmmm!
Vi hade rest hela natten och sovit sådärbra i ganska osköna säten.
Så jag börjar äta min macka... inga konstigheter tills jag kommer till halva mackan.
Då inser jag att räckan aldrig kommer, jag har fått en tonfiskmacka.
Åhhh!! Var så trött och besviken så var nära på att börja gråta. haha, larvigt nu i efterhand.
Och att jag inte märkte att det var fel förns jag ätit halva. Hehe.
Men ni vet känslan man ser fram emot nått, så blir det bara fel.
 
Fredagen så lunchade vi med Mamma och Pappa på Qvarnen och kvällen blev lugn!
 
Lördagen så började jag adventspynta hemma, stjärnor, ljus och gjorde årets adventsljusstake.
På kvällen åkte vi hem till Sarah och Johan som nu är sambos.
Vindrickande och party .. rätt mkt vin blev det.. kändes så på söndagsmorgonen iaf.
 
Söndagen så blev jag vuxen på riktigt. Bestämde mig för att lämna mitt gamla kära trofasta kontantkort till ett abbonemang. Råkade också ta nya iphone5 samt idap mini. Plötsligt händer det ;)
Jag fick betala 250 kr startavgift, för ingenting, ( neråå ) men de hade varken ipad eller telefonen hemma så de kommer under veckan. Det ska bli kul, när man väl konverterat över alla nummer osv.
På eftermiddagen så firade vi M's farfar och sen åkte vi även och hälsade på hos min mormor.
Kollade även på den sista Johan Falk filmen ( Kodnamn Lisa ), altså, jag och M var helt slut efter filmen spänning rakt igenom hela, helt sjukt!
 
Idag måndag, är det jobbdag, känns konstigt när man vart ledig så länge ;)
Nått man vänjer sig vid lätt! ;)
 
Ha nu en härlig vinterdag!
Bildkavalkad hittar du HÄR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0