13/12 Lucia

Har verkligen soit tokigt inatt, vaknade och tänkte nu är det nog uppstigning men klockan var inte mer än 04:00.
Drack lite vatten och la mig igen.
Hörde när Markus klocka ringde 3 ggr, han vill ju gärna snooza..
Han gick upp sa hej då.
Somnade om.
Nästa gång jag vaknade får man ju anta att klockan ska vara betydligt mer...
Men nej, 06:30.
Skämtar du eller?!
 
Var så pass pigg så det ändå inte var någon idé att ligga kvar.
Kom på om jag går upp nu skulle jag hinna att baka lussekatter, det är ju ändå lucia och lussetider idag minsann.
Men baket stoppades av den obefintliga mjölken.
Tänkte då att detta var nog ett tecken från gud, för jag är inte döförtjust i russin ...
Det är bättre att jag tänker igenom detta och göra saffranshjärtan med mandelmassa á la Mamma istället.
Mycket godare.
 
Igår så tog jag och Matilda en långpromenad, och vi fick låna Luddes Mammas hundar, sååå mysigt.
Vi skrattade och var upprymda i början av promenaden för att vi hade fått oss varsin hund.
"Titta Matilda vi är ute och citygår med våra hundar" :)
Kul vare.
2 hundar som ser ut som trasselsuds, de har päls som dreadlocks.
 
Nu är det snart julkalendern, men tills dess, luciasång från uppsala domkyrka.
Så vackert!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0