10/12-12

Idag måndag 10/12 är min dag. Eller iaf namnsdag.
Namnsdagar är eller har iaf blivit en viktig sak.
ALLA namnen ska uppmärksammas, men idag är det speciellt fin namnsdag. Nämligen Malin =).
Min syster brukar skälla lite redan innan dygnet är slut om man glömt. Men då säger jag att dygnet är ju inte slut.
Så när mamma ringde förut sa hon förlåt hade nästan glömt, jaaa men dagen är ju inte slut ännu sa jag :)
 
Idag fick jag min nya Ipad mini. Så spännande och kul, än så länge iaf. :)
Jag skulle ju bara skaffa mig ett abonnemang, men lyckades roffa ( eller jaa jag betalar ju ) en iphone och en ipad.
 
Har idag också gjort klart för Markus födelsedagspresent, vilket känns väldigt skönt!
Nu är det bara en liten julklapp till honom, pappa, emma kvar tror jag. :)
Skönt att vara klar i inte sista minuten.
Då kanske man kan passa på att lixom njuta lite mer av julen vi får väl se :)
 
Igår kom jag hem iaf, ca 2 h sent. Jag är väldigt fövånad att jag inte var mer trött och vemodig.
Hade ju Lars Keppler - Sandmannen med mig, tror aldrig jag fått tillfälle att läsa så mycket.
Men ögonen var nog fyrkantiga mot slutet.
Tåget fick signalfel, konduktörer hoppade av, de åkte baklänges, lyckades vända ( men vi forsatte baklänges ) och till slut kom jag till Norrköping. Frisk luft, 50 minuter innan Nyköping.
Komiskt nog hoppade pappa på det tåg som jag just klev av. =)
Markus och mamma mötte upp mig och jaaa helt berättigat åt vi på gyllende M:et.
 
Känns dock som att jag fått lite lättande grejer för hjärtat gjort idag.
Har skickat in mitt ärende till sj för lite ersättning, hoppas man får det. Eller hoppas, det ska man ju banne mig ha.
Ringt vårdcentralen och hade tänkt försöka råda bot på mitt sjuka liv, är ju jämt sjukt så som så många redan vet.
Hämtat min ipad... jaa m.m lite julklappshandling och sådär.
 
Idag har jag också fått årets helt fantastiska amaryllis av min helt fantastiska Mamma samt så börjar orkideén slå ut.
Känns bra!
=)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0