Flytten in progress

Ja altså det här med en flytt är inte lätt.
Möbler ska fixas, det ska packas, packas upp.
Fixa släp, fixa flytthjälp och allt därtill.
Jag har lyckats adressändra samt beställt en
hemförsäkring.
MEN!!
Nu har jag problem.
Elavtal?! Det är det mest krångliga som jag försöker
läsa om på nätet. Det är kwh per timme/ år / förbrukning.
Allt står vad de kostar i öre 101 öre.. varför inte 1,01 kr??
Eller blir det ens det, jag blir så himla osäker.
Det billigaste elavtalet jag sökte heter Skellefteå el, men
vadå? Skickar de min el från norrland??! Helt sjukt!
Så nu en vädjan till ALLA med ett hushåll?!
Vad har ni för elbolag, elavtal?
Fast/ rörligt? Bindningstid??

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Sariz

Jag har vattenfall (som typ de flesta..) och rörligt. enligt min mamma så är de inge vidare att binda sitt elpris men fråga mig inte varför. så jag litar på min mor helt enkelt så du får fråga din och lita på henne. mammor är bra :)

2010-09-06 @ 21:51:47
Postat av: Madde

Ring din kusin som jobbar med sånt vett´ja ;-)



Du ska nog ha rörligt elavtal när hu har lägenhet eftersom de generellt har lägre fast årsavgift än de fasta. Så även om elpriset per KWh kan bli dyrare bitvis (vintertid och så)så tjänar man oftast som lägenhetskund på att ha rörligt eftersom årsbörbrukningen är så liten. Att byta bolag utanför ens eget område (dvs i ditt fall Vattenfall) brukar inte heller löna sig när man har lägenhet eftersom förbrukningen är så liten dvs vinsten blir i princip obefintlig, bara en massa extrakrångel och två fakturor (en nätfaktura från Vattenfall, och en förbrukningsfaktura från din valda leverantör. Det blir mest jobbigt. Mitt råd....teckna rörligt avtal hos den leverantör som är nätägare i ditt område....dvs Vattenfall. Din förbrukning är så liten att det inte gör någon större skillnad.



Kraaaaam

2010-09-07 @ 06:47:03
Postat av: Madde

Haha, Nä alltså de skickar inte din el från Norrland. Det funkar lite annorlunda...hihi ;-)

2010-09-07 @ 06:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0