Yo yo yo yo what's up, whats up.. ?

It's time to get busy.
Yes!
Innan jag åt, innan jag lagade mat så var jag full av ämnen / ord / åsikter jag ville uttrycka.
Men så lagade jag mat och åt, och nu är jag bara som en död sääääl. Seg och trött.
Men tur så gjorde jag en sak .. EN LISTA
(är ju känd för att göra sådana)

Började dagen med tidig uppstigning vickade för Jennie på hennes morgonklasser, men fick mig samtidigt en macka från frukostbuffén. Faktiskt är det rätt skönt att gå upp tidigt.. eller det är inte skönt att gå upp tidigt men man hinner med en hel del faktisk. Hade igentligen bestämt mig för att gå hem och sova men det var någon som sa att jag bara skulle bli ÄNNU TRÖTTARE utav det så det blev hem och dammsuga, diska och vika lite tvätt.
Då kände jag mig duktig!
Har kört 4 pass idag och det gick bra kände jag, men har lite ont i halsen.. så blir lätt flåsig.
Har lovat mig själv att iaf FÖRSÖKA gå och lägga mig typ senast 23:00.

På vägen hem träffade jag också Linn Kappel. Av någon konstig anledning träffas vi alltid på torget.
Det var roligt att träffa henne och uppdatera oss lite om livet.
Har haft en riktigt trevlig dag på jobbet faktiskt. Städat, lyssnat på musik och som vanligt haft 3000 bollar i luften.
De flesta hinner jag ta ner men några st tappar jag, TAPPAR BORT, jag glömmer bort.
Jag är dplig på att säga nej, jag hinner inte. Utan bara jaja, det fixar jag.
Som tur är, är det oftast småsaker.

Dagen avslutades med att Matilda och Therese kom in på gymmet och vi snackade skit och skvallrade som vanligt. =)

På vägen hem träffade jag min gamla klasskompis Frida. Så kul att träffa henne, uppdaterade varandra om livet lite vi också. Och otroligt nog hände detta på T O R G E T

Nu är jag äntligen hemma och har lagat mig panbiffar med grönpepparsås och potatis. Och det har man inte alltid lust att göra när man är hemma 19:30 en måndagskväll. Det fick mig att göra som familjemetoden.
Jacob Wismar har gjort kokboken Jacobs Hälsokök.
Det handlar framförallt om att du hinner göra god mat bara du förbereder.
Lagar jag pasta en kväll, då kan jag göra extra mycket av just pastan, spara pastan till dagen efter och slänga ihop en snabb sås ist. Igår var min familj här, vi gjorde köttfärsbiffar, det blev några över så ikväll kokade jag bara potatis och gjorde en snabb sås. Det blev också massa köttfärs över, så mamma gjorde kötfärssås. Så när jag kommer hem imorgon är det enda jag behöver 7 minuter att koka makaroner.
SUPERBRA VA?!

Känner att jag hoppar från det ena ämnet till det andra... men detta blir en låååångt inlägg... mest för min egen skull =) Ni andra får hänga med mest ni vill.

Det händer lite grejer i mitt liv just nu, men jag tycker det är kul.
Börjar forma mitt lilla hem, trivs mkt bra på jobbet, har världens bästa vänner, världens bästa familj, lärt känna nya bekantskaper och har tagit på mig något slags ooficiellt fadderskap.
Ja det är en ung tjej på gymmet som pratar lite träning, kost, motivation. Och jag är ingen expert eller guru men pratar utifrån mig själv, min referensram. Så jag pushar henne och försöker hjälpa henne. Vilket faktiskt känns jättekul. Vet inte om hon tar det så haha, men det är därför det är officiellt.
Det är VERKLIGEN svårt att vara sin egen tränare.. men man får försöka.
Det värsta är att jag är ständigt sjuk, lusten och motivationen är där det lovar jag.
Men lägger all min hälsa, krut och energi på mitt jobb (att klara av passen) motion det får jag, absolut. Får jag träna och ta ut mig till max, NEJ.
Har "lånat" hem musik, och bara längtar att kunna få stå på ett löparband!

Nått mer kul som är inbokat är att nästa torsdag så ska jag åka på kryssning, det ska verkligen bli toppen. Längtar som tusan.
Jag har ju verkligen dåligt minne, och man ska absolut verkligen inte bestämma nått med mig från fredag 22:00 - söndag 07:00 det brukar jag som regel inte komma ihåg av någon konstig anledning.
Har utan att jag kommer ihåg tackat jag till att ha söndagsmys hemma hos mig, och träffas för lunch på onsdag.
Så trevligt, men synd att jag måste påminnas ;) HAHA.

Vet inte om jag skrivit detta ( minnet igen ni fattar ) men iår har jag vart med om mycket, mot nyår så får de bli en 2010-krönika eller nått.

Missade biggest looser (tog fel kanal.. ullared och så tänkte jag jaha det börjar 21:00 men så var det inte). Men nu blir det svenska hollywoodfruar ist.
Imorrn laddar jag för 5 pass och ska försöka sova lite tidigare ikväll.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0