Varför kommer alla tankar när man inte har tid?

När man ska sova, japp, då är de där. Alla tankar, funderingar frågor, som man inte har tid med.
Men att blogga, det är ju faktiskt som en slags terapi. Innan (framförallt när man var arg) var det oerhört
skönt att skriva ner på ett papper, exakt vad man tyckte och kände, med de ord som man ville uttrycka budskapet med. Saker man inte kunde säga för konsekvenserna av orden skulle få en mycket negativ effekt.
Ibland är bloggen bra när man är glad, skriva saker som inte finns någon som helst mening med. Men den är framförallt bra när man bara vill skrika ut saker, men kanske här lite mer i kryptiska meddelanden än de man skriver ner på pappret..

-----

T.ex. varför svettas man inte när man cyklar hem på 10 minuter från stan, men när man ska till stan och cyklar på samma tid så blir man alltid assvettig? Och varför är det alltid motvind när man cyklar, jag har då aldrig känt att man fått en medvindssvusch.

-----

Jag har ju upptäckt (tror jag skrivit om det tidigare) att brieost är så sjukligt gott. Varför har man aldrig tagit en salami-brie baguette på stan utan alltid samma gamla hederliga skagen. Men någonting jag undrar när de gör en macka som ligger framme, tja vad vet jag 4 h iaf, hur fräsch är då den här brieosten, blir man sjuk montro?
Sen blev jag så nöjd häromdagen så berättade jag för Kristian och en medlem att jag är svag för brieost numera. Då sa hon ja men det är väl ändå inget nyttigt, men då sa Kristian, som är så klok som vanligt, man kan äta allt frågan är bara när man äter den, och hur mycket man äter.
Varje dag, 50 kg, nej det hade vart lite väl :P 25 kg räcker väl?? :P
Så nu när jag kom hem så tog jag mig just en homemade salami-brie macka.

-----

Idag har jag vart med om mycket skoj, ett grymt kul och svettigt pass.
Finbesök på CMS i form av Mormor och Pelle, mycket trevligt att de stoppade förbi.
Skatteåterbäringen, jag känner mig nöjd :D
Trevlig snabbfika hos (Linnea) eller numera Sarah <3  Med massa vänner.
Sedan vidare till bion för att se SEX AND THE CITY.
Och alla kritiker, ni har fel.
Är du ett sannt sex and the city fan, så älskar du den.
Ingen kan ändra din åsikt om Carrie, mr. big och alla de andra!
Har du inte sett den så se den.

Har dessutom premiärdruckit ramlösa rabarber, som jag varmt kan rekommendera!
Har en känsla att det även blir en premiär denna vecka av någonting annat.
Mina två andra tips är ramlösa mango, yummy, SAMT smörgåsröran från ICA MAXI rökta räkor.
MUMMA!


-----

Det var nått mer jag ville säga, men har glömt bort det, inget viktigt kanske ..
Just nu vill jag så mycket, ofta lösa planer som rinner ut i sanden.
Men jag hoppas vi alla kan ta oss i kragen och se till att det blir nått kul.
- Vår framtid.

-----

Jag tror jag fått en del av min inspiration tillbaka, och det är jag så glad över.
Känner dock att tiden är knapp, jag är väl en av få som lixom finner glädjen i att baka bröd.
Man får lära sig att planera och organisera, men med planering och organisering kommer en viss stress.
Ibland är det bara skönt att få vara spontan, något jag måste bli bättre på.
Men ju mer man planerar destomer hinner man ju också.. Ett oavslutat kapitel som vi får se hur det går med.

-----

Avslutningsvis så vill jag bara säga att jag ska trotsa det onda och försöka springa
- men jag vet, att det är en dum idé

-----

Tack kära NI som läser min skrivdiarré <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0