Tankar

Jag samtalade med Anna-Karin idag om att vara medveten.
Jag gick Samhällsprogrammet med inriktiningen Sociala spåret.
Oerhört interessant, men även jobbigt.
För man lär sig sina mönster, varför man beter sig på ett visst sätt,
försvarsmekanismer etc.
Hur man agerar i olika situationer - man vet vad man kanske borde
göra, eller vad som händer om man gör en sak. Detta har jag läst
och är medveten om, men det är jobbigt på ett sätt, på ett sätt
vill man bara göra utan att tänka, bara agera utan att fundera först.
Ibland önskar jag att alla läst samma saker som jag, vilken
förståelse de skulle bli då.
Jag gick även en kurs varumärket jag som ska få avrunda kvällen:
Om du ringde någon, och ditt namn kom upp i displayen, hur hade du då önskat att de reagerat?
Åh hon/han ringer, kul. ELLER Åh nej, bäst jag inte svarar, eller fan va jobbig hon/han är.
Tänk på hur du agerar mot andra människor. Och hur du upplever att du uppfattas av andra
människor och hur du faktiskt uppfattas av andra människor är två väldigt olika saker.
Nightie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0