BMI

Body Mass Index räknar ut hur man ligger från undervikt - "lagom/normal" - överviktig.
Man tar sin längd och jag tror man gångrar med sin vikt eller och man delar ( finns massa på internet som gör de åt en) Så får man ut ett värde.

Bmi stämmer ju inte alltid då det kan vara t.ex. en person som är väldigt stark och har väldigt mkt muskler som väger 100 kg, och så kan det finnas en överviktig person som också väger 100 kg. De har samma längd och därför får de också samma BMI. Så man ska klura lite på bmi:t.
MEN, jag råkade ställa mig på en våg igår och vart inte nöjd .. och jag vet att man inte ska låsa sig fast vid vikten
för det är faktiskt hur man mår och hur man känner sig som är prio 1.
Men om man gjorde ett test och skulle sätta sig i en ruta vart man väge. 30-40? 40-50? 50-60 osv
så hade det inte vart så kul att sätta krysset i just denna ruta.

Och just runt jul kan det vara svårt för det finns mkt som lockar.. Men jag ska försöka göra ett litet nyårslöfte och bli lite mer hälsosam.. (och ja det kanske verkar lite konstigt jag som tränar så mkt tycker säkert några)
Men det är ju sin egen känsla som just är det viktiga. Och jag ska börja lite redan idag.
Men tänker njuta av julen och nyåret innan jag tar detta på blodigt allvar.

Så det är min plan :) Och det är väl bra eller?
Så idag - mot gymmet!

Kommentarer
Postat av: Malin Bergfeldt

Mycket bra Malin :) Jag ska också köra hårt efter nyår :P

2010-12-12 @ 21:12:13
URL: http://livingbymalin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0