Helgens bravader

Hallå, är det här pizzeria? Min nya hälsningsfras i mobiltelefonen :)
Helgen har vart en riktigt bra helg. Började med jobb i fredags, men började må dåligt.. Men inget ont som inte för nått gott med sig, så fredagskvällen blev FREDAGSMYS med Johan hann kolla på två filmer och nästan en hel chipspåse (tillsammans altså) ;).

På lördagen följde jag med mamma pappa och mormor till linköping, bondensmarknad och Emmsi :)
Köpte lite blåbär, mums, våghals2 :), och godis i gammla linköping. Åt thaimat på en restaurang och sen vare hemfärd. Lite oplanerad kväll, men väldigt kul. Jag, Johan och hans vänner festade loss i lägenheten och sen tog vi oss till "Skeppsbron" för att partaja vidare. Mycket trevlig kväll, fick en deja vu upplevelse när jag gick ner för spiraltrappan men denna kväll lyckades jag med att INTE bli nerspydd! + poäng.
Under kvällen fick vi lära oss diverse användbara ord av mogis bl.a. pördey, schnerdey, mogey och fräsigt.

Stackars Johan jobbade idag, men jag kunde sega lite.. ibland vill ja ha massa sällskap då ringer jag min mamms och papps, så de kom hit. Men innan de kommer fick ja ta ett snabbt svep i lägenheten för de kan inte vara stökigt när mammsen kommer, då tar hon fram stora städhinken och det var ju inte därför jag ringde dem.
Slutligen drog jag ett stort andetag och tog mig i kragen, MOT JOGGA JORDEN RUNT.
Jag och mamma gjorde en slinga på 5 km, och man känner sig så duktig efteråt. Slutade med att jag slocknade i typ 2 h på vadaregången. Nyvaken så kallade hjärtat, åkte hem för att träffa mitt hjärta.

Nej ny vecka på gång, nya äventyr, nya möjligheter. Nu är det godnatt och adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0