Helg + Måndag

Hej hopp.
Vilken underbar helg jag haft!
Fredagen började med jobb, och sedan tjejkväll hos mig.
Hotell blev bokat o klart, och sedan intogs tacos och marängsviss tills magen inte gick och hålla in längre.
En god natts sömn och sedan upp i ottan för att ta schlagerbussen mot Stockholm med Mammi!
Lämnade av väskorna på hotellet och sedan ut för att göra stan.
Första stoppet blev på Le petit france på kungsholmen med fransk frukost hos den franske bagaren.
Litet, stressigt och alla pratar franska / svenska, mycket skojigt. Bakelser, god frukost och härlig atmosfär.
Efteråt så stog magen åt alla håll!
Vidare till City där vi strosade runt och mamma hittade lite inredningfynd och jag köpte mig en jacka samt en foundation.
I moodgallerian så hittade vi en supermysig restaurang som heter Boqueria ( tror de stavas så ). De serverade Pinxtos. Jag visste inte riktigt vad pinxtos exakt var så här från wikipedia:
I Baskien kallas tapas för pintxos (pinchos) som ofta refererar till små brödbitar med något gott ovanpå, och en tandpetare som körts genom detta.

Det var ett öppet kök och små bort, ståbord, hög musik stojjigt och härligt.
Jag tog 1 med avokado/räkröra och en med getost och lökmarmelad. Num Num Num.
Mamma tog också getosten men också en machego och parma pinxtos. Supergod den också.
Så denna lilla restaurang rekommenderar jag varmt. Till detta drack vi ett glas sangria, det var ju som att vi var utomlands.
Men nackdelen med "vinlunch" är att man tappar farten .. så efter nån timma till så började vi vända mot hotellet. Men först ett stopp på Hemköp under åhlens... och vad hittar jag där?!
Jo jellybeans i lösvikt min passion :D:D
 
Vilade en liten sväng, gjorde oss iordning och sedan ner till hotelles restaurang där vi åt tre smårätter.
Rödbeta med getost, jordärtskocksoppa samt grillad marulk med risotto smaksatt med dill.
Himmel!! Mums, ont i magen igen... det är gott men inte kul när man äter för mkt.
 
Vidare till friends, och där var det fest till melodifestivalen.
Mina favoriter var:
Helena Paparizou
Alcazar
och
Ace Wilder.
 
Det är sjukt hur man uppfattar allt genom en ruta och live, alcazar bjöd på det största partyt, grymma var dem!
Sanna värdig vinnare men inte min favvo.
Hem och skön sömn i hotellsängen.

Dagen efter hade vi en STOR, och när jag säger stor menar jag MEGASTOR, hotellfrukost.
(behöver jag nämna att jag fick ont i magen efter?!)
Jag är ju inte van att äta så mycket men jag lyckades då proppa i mig:
Macka med skinka, ost, paprika, tomat, gurka
Pannkaka med sirap
Köttbullar
Korv
Äggröra
Potatis
Apelsin
Päron
Annanas
Persika
Bulle
Minimunk
Wienerbröd
Färskpressad apelsin juice - bääääästa
Kaffe
och proviva...... fy fan! :P
Sedan ut på stan, lite mer shopping.
Skor, bodyshopprylar och till råga på allt ett par jeans efter denna mastodontfrulle.
Namnsdagspappan kom upp och gjorde sällskap, lunch på den gröne jägarn och sedan en fin och solig promenad på söder, mosebacke och ända fram till tåget då jag och mamma åkte hemmåt. Provade en ny loka som var smaaaaarrig och du gillar vanilj och sött!
Kvällen avslutades sedan med kvällsfika hos Carman/Lundqvists. Mycket trevligt.
 
Och när man tror att trevligheterna är slut har jag ikväll sprungit ute... 5,7 km på 32 minuter, är kanonnöjd.
Och när jag kom innanför dörren var mina favoritkillar hemma och har gjort middag till mig, världens gulligaste!
Hipp hurra!!
Bilder i nästa inlägg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0