Season of love

Hej hopp.
Bloggsuget kommer och går..
Just nu mest går.. Hehe.
Förra veckan bestod av jobb och gick verkligen på sparlågan till torsdagen var över. För då började min helg :)
Hade överraskat M med en lapp så han mötte mig på jobbet och sedan bjöd jag ut honom på överraskningsdejt och mat.
Mumsigt, efter gick vi hem och kollade på Fringe som är den serie vi följer just nu. Sedan packade jag och sen vare godnatt.
Fredagen och alla hjärtans dag firade vi nämligen på varsina håll.
Markus i ( tror det är rätt) de norrländska skorna åkandes snöskoter och jag i Skåneland med min fina syster. 
Hade redan på torsdagen bestämt mig för att gå min sedvanliga fredagspromenad men denna gång skulle jag gå till Oppeby och Puttes smörgåsbar. Jag visualiserade denna fantastiska skagensmörgås och hur jag skulle njuta när jag satte tänderna i den... Bara det när jag just skulle skrida till verket på tåget så låg denna smörgås kvar i kylskåpet. JÄVLA SKIT!!!
Blev så besviken, tänkte på en annan gång då jag hade sett fram emot just en sådan här smörgås förut.. Fick en, åt halva innan jag insåg att det var tonfisk och inte Skagen. Då började jag istället skratta inombords. Det är nått otursförföljt för mig med dessa mackor. Hehe. Nog om det.

Åkte tåg, och när jag åker tåg pendlar mina tankar och känslor mellan myskänsla och nyfikenhet till irritation och spykänsla.
Det som triggar igång negativa tankar:
* skrikande barn
* snarkare
* flåsiga människor som bara andas.. Fast de flåsar när de gör det.
* smask smask smask
* snus, apelsiner eller nått annat som luktar i hela vagnen
* nysningar och hostningar 

Det sistnämnda speciellt då vill jag bara sätta på en syrgasmask på mig själv så jag går skyddad. Hua, ja ni hör ju mig vill man inte ha som tåggranne. Men jag är rätt snäll, gör som de flesta Svenssons, knyter näven i fickan och ler.

Men i fredags kom jag tillslut fram till min syster. Det var verkligen så kul att få träffa henne!!
Vi tog en fika på patiseriet, handlade och sedan gick vi hem till henne. Efter en stund kom också Erik hem. De är så gulliga och snälla båda två. Åt god risotto och snacks sedan somnade jag o Emma till kvällens film som vanligt. Hehe.

Var riktigt trött både på kvällen och på morgonen. Men efter frukosten så tog jag o Emma oss till Köpenhamn :)
Vi strosade runt, pratade fejkdanka, åt smushis ( smörrebröd i sushiform ), shoppade och köpte med oss wienerbröd på vägen hem. 
På kvällen blev det taco och melodifestival.
Och vad har hänt igår Sverige och melodifestivalen?!?!
Det suger ju med stort S. Jag o mamma överväger att ta med egen freestyle den 8 mars då finalen går av stapeln. 

Idag har vi tagit det lugnt!
Bakade knäckebröd medansvar de sov, sedan åt vi lyxfrukost med Primadonnanosten på bordet. Kollade på stafetten för herrarna som tog guld ( haha, jag o emma, sporttjejerna numera 1 ), men efter guldet blev vi på ett mycket bra humör. Men efter detta var det hemgång för min del.

På tåget hade jag sällskap av årets andra bok som jag fick av Emma när jag fyllde år. Klämde 100 sidor ner och ytterligare 100 sidor idag. För mig som tycker jag är lite sämre på att läsa tycker jag att det var bra :) 
Och spännande är den också.

Avslutade kvällen med ett motvilligt pass på gymmet, jobbigt?! oh yes. Värt i efterhand?! Oh hell yes. Unnade mig sedan en låååååångdusch.

Straxt läggdags, har spelat låtarna från en av mina favoritmusikaler hela kvällen. Nämligen Rent. Första gången jag såg filmen fattade jag ingenting, andra gången var jag fast. 

Jag går nu och lägger mig med ett leende på läpparna. Laddade livsbatterier och så glad och tacksam för världens bästa mamma & pappa, världens bästa syster, världens mest fantastiska vänner, världens bästa kille med familj och världens bästa far/morföräldrar. 
Vad vore livet utan er?! 
Tack! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0