Update

Hej hopp, det var längesedan jag lättade mitt hjärta så nu är det dags.
Förra veckan utbilades jag och min kollega Jennie hos TIDA ( Tony Irving Dance Academy ).
Det var verkligen SÅ KUL! Men 7 timmar, 10 danser .. man blir rätt snurrig i skallen och kommer inte
ihåg särskilt mkt nu, men det är bara att nöta.
Jag gillade cha cha, rumba, vals och jive.

Förra veckan var en fulländad träningsvecka minsann det var träning måndag-fredag. Så jag tyckte faktiskt att jag förtjänade en träningsfri helg.
Jag och Markus åt Toasskagen, Lax i ugn och avslutade med varma hallon, riven choklad och vaniljglass på fredagskvällen - num num num. Tog det bara lungt och kollade på en Irene Huss på tvn.

Sovmorgon lördag, storfrukost ( stekt potatis, stekt bacon, stekt ägg, fattiga riddare, rostade mackor, juice, mjölk, tomater ). Var propp när frukosten var över.
Jag gick vidare till Må Gott Huset där jag skulle på Body Spa.
Summan av kardemumman kommer jag till senare...
Men jag kom dit, fick ta på mig en morgonrock och sen så började vi med att jag fick en kroppsinpackning av lera. Medan detta torkade in under två handdukar och en filt samtidigt som jag fick en ansiktsmask, rengöring, mask. Efter det var det duschtime och jag fick fruktjuice. Och efter det så var det ryggmassage.
Mmmm... superskönt att komma iväg och bara få unna sig.
Summan av kardemumman då:
+ Superbra ryggmassage, genomgående och inte bara nått stryka längs ryggen, det ska ju ta lite.
+ Var så len i ansiktet efter ansiktsmasken, helt otroligt.
+ Inpackningen , jaa den var skön också.

- "Är det första gången du är här?", den frågan fick jag tyvärr inte .. Vilket jag tycker att det hade vart trevligt om man hade fått frågan.
- "Här kan du byta om" ... till vadå?? Det hängde 3 morgonrockar som kändes använda .. inte lyxig frotté, och hur mkt ska jag ta av mig. (och kanske är det bara jag som är så trög som inte förstår.. ) Jag frågade ska jag ta av mig allt eller, visste ju nämligen inte vad vi skulle göra, "det får du göra som du vill" (ehm, jaha.. hur ska jag veta .. och du som vet att jag straxt är helt inpackad i lera och ska duscha efter borde väl rekomendera mig att ta av mig allt så jag inte står i blöta leria underkläder sen eller?? )
-Fruktjuice skulle man få .. vet inte om jag kallar bubbelvatten och mandarinklyftor kallas för juice .. men men.
- "Nu kan du bara ta det lungt en liten stund innan du går och byter om här utanför", Ahhhh, sköööönt. bara det att jag går ut tar en tidning och läser ( naken i morgonrock .. i typ ett spaväntrum med en annan kvinna som är påklädd, nej kände mig mer stressad att jag satt där naken... haha.

Nu låter det som jag är missnöjd, vilket jag inte är med själva behandlingarna ( vilket jag var där för) men det här runtikring, jag är på ett spa, trodde jag, jag vill ha de här lyxiga lite mer service.
Kanske berätta den här leran är bra för, denna ansiktsmask gör så att du ... bla bla bla... försöka sälja mig produkter.. ingenting sådant. Lite trist.

Efter min behandling så var det fika på stan med Matilda och Sarah. Min första Semla för i år  - MUMMA!
--> hem till mig, laga mat och ladda inför bion.
Vi var 8 st som gick och såg Hamilton - i nationens intresse. (okej 8 jag kände sen var de ju fullsatt med andra människor också).
Jag tyckte filmen var bra och spännande, kan rekommenderas.
Blev väldigt lungt på kvällen efter filmen.

Söndagen gick väl under titeln världens segaste dag  någonsin.
Men jag och Markus lyckades städa undan julen hos honom ............
Kolla på film, och äta mat typ. Riktig seg dag, nästan så man får ångest när man inte får nått uträttat.

Måndag, nya vecka, utbildning i hemsidoverktyget Typo3. Faktiskt kul och vågar inte säga enkelt men lätt att förstå. Förut på den gamla goda tiden när man hade lunarstorm så kodade man ju med färger och annat för att få snygga sidor och det var ju lixom kul. Nu kodar vi inte med sitta och fixa med hemsidor det är rätt kul faktiskt.

Tisdag, känner mig sjuk o hängig, träning ikväll, men börjar 12:00 så ska försöka hinna med nått körskoletest innan jag börjar tänkte jag.

Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0