Sommaren+slut=sant?

Ja det känns ju åtminstone så, men vet inte riktigt om det är sant.
När första september faller in, då känner iaf jag som att det är höst.
Men att sommaren är slut och att hösten kommer det gör mig inte så mycket.
Nu lixom längtar man efter en förhoppningsvis mysig lägenhet i min nya lägenhet.
Önskar att jag kunde längta efter sena höstkvällar, när det typ regnar och åskar,
och man käkar scones och te. Bara det att jag gillar inte scones och te.
Men jag önskar innerligt att jag kunde gilla det, det är väl bara att ge sig på ett
försök, för de lixom hör lite hösten till.
Längtar efter typ bakat, film, filtar, tända ljus, middag i lägenheten.
MMmmm, jag verkligen längtar.
Tom så, att jag tror det var Jennie som började sjunga nån julsång eller
nått på jobbet, och då fick jag julkänsla. När jag berättade detta så blev jag iofs
avvisad. Jul är för tidigt att ens disskutera.
Men vadtusan, längta kan man väl få göra.
Men så när väl hösten kommer, ja då längtar man till vår, sommar.
Men jag känner mig ändå glad som bor i Sverige, med dess omväxlande väder.
Första vårtecknet som kommer, värmen, vårjackor, fågelkvitter.
Sommar, värme, sol, bad, glass, rosévin, hamnen, färskpotatis, jordgubbar.
Kräftor, kantareller, höst, löv, friskluft, tändaljus och allt ovanstående.
Vinterjacka, jul, advent, mys, julafton, nyår, annandagen.

Jaaa!! Det är allt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0