San Francisco

Dag två vaknade jag med jetlag tidigt, så varför försöka tvinga sig sova, upp och hoppa.. bara det att det var bara jag som var redo för en ny dag ;) :)
Den här dagen hade Frank kollat upp ett frukostställe (bästa tipset för dig som ska resa, läs människors bloggar, ärliga men förvisso subjektiva åsikter, men det är iaf ingen köpt reklam eller liknande). Stället hette Vinyl och jag åt min allra första i livet Breakfast Burrito samt en drip drop coffee. De hade som en ställning med kaffefilter med kaffe i och sedan hällde de bara varmt vatten på så fick de stå och dripp droppa tills de var klart, lite speciellt. :)
Det kanske inte syns på bilden men kaffekoppen var gigantisk vilket vi hade roligt åt en stund.
 
Vinyl låg i närheten av The Haights som är och framförallt var de kända hippekvarteren i San Francisco med fower power, sommer of love 1967 osv.. Så vi tog en promenad och gick och kikade.
Mycket häftiga och förgglada hus passerade vi samt en stor park som jag nu glmt namnet på men som var känd för många band spelade här och var ett landmärke för hippiekulturen och den tiden.
 
Åkte bilen vidare till the Painted Ladies. När vi var små gick det ju en tvserie med Mary-Kate och Ashley Olsen, full house eller om det var house full på engelska och huset fullt på svenska tror jag. Introt var dessa typiska San Francicianska hus med San Fransciscos skyline/downtown i bakgrunden. Så där tog vi ett turiststopp och tog lite kort, synd bara att de renoverade ett utav dem.
 
Ner till centrum och shopping samt en mkt god lunch på "Super Duper Burger" med milkshake och garlic fries bl.a. och sedan middag på ett verkligen hål i väggen som var ett typiskt mexikanst ställe där jag testade empanadas för första gången som var ett slags köttfärspiroger, num num,
 
(Bilder i oordning)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ankis

😍😍😍😍😍

2015-07-28 @ 12:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0