30 januari - 26 mars ...

Hallå, it's been a while :)
2 månader, och ja, nått har väl hänt på 2 månader, ganska mycket faktiskt...
 
I slutet på Januari så åkte jag på en 24-timmar sudieresa till Paris. Jag åkte Air France, åt got mat på planet och mötte sedan upp en liten grupp Egenciaanställda och representanten från Air France. Vi gick länge oh väl å flygplatsens olika terminaler, fick besöka den ena loungen efter den andra och avsluade dagen med några timmar i Paris. Det var januari och vi satt på uteserveringar och drack vin i St Michele, folk var ute och joggade på kvällskvisten utan jacka - det var helt underbart.
 
Under den här perioden har det vart mycket med evenemang och konserter. Jag med föräldrar har bokat Celine Dion, jag är kanske inte ett fan, men hon är ju en världsartist med en grym röst så det ska bli väldigt roligt att se. Jag mamma och Emma hade en toppenhelg i Stockholm där vi gick tittade in på Liljevalchs vårsalong, åt brunch med Bellinis på MoseBacke och gick på Körberg och Skiffs konsert. Vilka gubbar och vilken energi, jättetrevligt, synd att de inte körde en enda egen låt bara, men i övrigt högt betyg. Sedan har det självklart vart Mello-final, mamma och jag var på plats i vanlig ordning, och iår i förstärkning av Lena och Maud på plats. Under dagen så åt vi endast 1 gång och var sedan DÖ-MÄTTA hela dagen. En hummer clubsandwich på Paraden var spiken i kistan, även om den var UNDERBAR. Drink på både Haymarket och Bouqerian och sedan satt vi på andra raden, helt grymt. Vi syns en del i tv, men mest med bakhuvet, haha, fail :). Men en i vanlig orning härlig upplevelse.
 
Jag och Markus har kickat igång processen att bi börjar titta på nytt boende. Problemet är bara vad ska man bo i, vi har inte någon riktigt tydlig riktning. Men vi är på olika visningar och tittar, har börjat fixa iordning hemma och pratat med lite mäklare. Det ska bli superspännande och se vad som sker under 2017. 
 
En ny bok har vi läst ut i bokklubben, Innan floden tar oss av Helena Thorfinn. Den var både och, hade nog inte valt boken själv, men många historier, som på nått sett sammanflätades, och detta funkar i vanliga fall om det är låt säga max 3 paralella historier som man först följer och sedan sammanflätas, men nu var det typ 8-9 historier, och vissa bara slutade abrupt... sååå den fick en 2:a av totalt 5 poäng av mig. Ny bok är också utsedd - In i minsa detalj av Berit Emilsson, och jag har redan lyssnat ut den :) En feelgood, lite töntig sådär, förmodlien inte en bok jag heller hade valt själv men tyckgte ändå om den, den kommer nog få en 3:a eller 4:a. Så för att fylla ut tidens tills bokcirkeln möts igen har jag börjar lyssna på en bok som heter Konsten att höra hjärtslag.
 
En skidtur till Romme har vi också hunnit med, lita skakigt men det gick bättre och bättre, jag måste nog bara våga mera så kommer de gå susen :)
 
Slutligen så händer det nya grejer på jobbfronten i form av ett nytt erbjudande, en uppsägning och en ny tjänst med start 10 april.
 
Det händer helt klart en del på 2 månader :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0