Lovely little green thing

 
Förlåt, men det är tydligen mycket mat i bloggen nuförtiden. Det blir väl lite så i perioder.
Men något jag måste tipsa om är detta.
Inspirationen kommer från NYC där det finns en känd avokadosandwich på Café Gitane, har inte vart där och testat den, men ville efterlikna denna ombloggade macka.
Mosad avokado, citronolja, salt och chiliflakes. Altså det är verkligen SÅ GOTT!
När jag får en sådan här macka är det verkligen vardagslyx. Problemet är bara att avokados är då minsann en klurig rackare att handla, är det mogen, övermogen, perfekt eller undermogen. Alltid ett lotteri.
 
English:
I'm sorry for the lack of everyday life posts in the blog, nowadays it's seems like the blog has turned into a foodblog, but that's not the case. I've got to tell you about this sandwich - "The avocado sandwich".
There's this sandwich which is kind of known in the blog-o-sphere and can be ordered at Café Gitane in NYC. I've haven't tried their sandwich but I did my own with Café Gitane as an inspiration.
Mashed avocado, lemonoil, salt and chiliflakes. Awsomeness!
I really love this sandwich, it's my everyday luxury. But the tricky part with this lovely little green thing is if it's verdant, perfect or overripe, it's kind of a lottery everytime you pick your avocado.
 
(Mitt första engelska försök, var inte för hård mot mig, men rätta mig gärna, jag gör der ju nämligen för att lära mig mer! )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0