Torsdag

Svar till min anonyme kommentar:
Jag har haft som mål att röra på mig på det sättet jag klarar av och utefter dagsform. Därför passar dn LITEN promenad som "träningsform" i ej pulshöjande tempo och i främst fokus att gå och hämta min cykel. 
( Markus skjutsade mig dessutom en bit) 


Nog om det!

Service service service.
Det är så fantastiskt med service.
Funderar på att skriva ett konstruktivt mail till folktandvården. Skulle vara där kl08:00, kvart över så kommer tandsköterskan o hämtar mig. Och oj vi är visst en kvart sena ber om ursäkt.

ALLA kan bli sena. Men jag är ju själv mkt medveten om att besöket är försenat. Tänk om receptionisten, eller tandsköterskan sa till mig 8, eller fem över. Hej Malin, du skulle träffa -- kl 8 han är några minuter sen, så sitt ner så kommer han så fort han bara kan. Du förresten, har du bråttom vidare sen till jobb eller annat? Okej då hälsar jag det.


Asså service, några enkla nyfikna frågor så känner jag mig väl omhändertagen TROTS att de ej hållt vad de lovat mig.. Nämligen min tid kl 08:00. Tycker tandläkare speciellt alltid är SENA. Och fattar inte att vi patienter har ett liv utöver detta tandläkarbesök. 
Värsta kommentaren var när tandläkaren gick ut och sköterskan var kvar, ja nu får du sitta lite oskönt för -- har ju ett sådant jobb som sliter så på kroppen o sitta nedlutad.
Stopp nu - jag kan ju det här med kroppen. Och är det verkligen patientens fel?! 
Nej men absolut... Förlåt att jag kom ungefär. Själva munnarbetet skötte de jättebra men allt runtikring som för mig är viktigt...... Mja.

Men men.
Bedövad i truten så kör jag lite snedleenden på fm då munnen inte hänger med. Känner mig ( vågar knappt säga det ) lite bättre idag, men INTE 100. Värsta av allt är det vackra vädret som man vill vara i. Men får nöja mig ned frisk luft från balkongen fast inomhus. 

Har idag pimpat upp lådan på balkongen :). Blev lite vårfräscht.

Förbereder mig nu för att prova gå till jobbet idag också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0