Hej hopp

Sådärja, nu sitter man här igen.
Sorgliga söndag!
Man laddar inför ännu en vecka. Söndagen eller iaf kvällen känns alltid lite extra seg på nått vis.
Även om man kanske borde glädjas åt den ledighet man faktiskt förtjänat.
Men borde inte klaga, jag börjar ju för tusan kl 13:00.
 
Då K blev pappa så är han nu borta 2 arb.veckor. Kul för honom mindre kul att han är borta från jobbet. Men trots detta gjorde jag min bästa säljvecka på länge, fucking unbelievable :)
Nu är det andra och sista veckan minus en på jobbet. Får se hur kommande vecka går.
Har också haft några extra pass vilket resulterat i en fruktansvärd position för min röst, och fruktansvärt ond och trevlig träningsvärk för min kropp :) Hehe. Styrketränar ju inte särskilt mycket nuförtiden så det var bra att påminna kroppen min vart musklerna satt :)
 
I fredags så var M iväg på galej så jag slog ihop min första Risotto någonsin som blev helt MAGISK oj oj så gott det blev. Lite jobb på ett sätt att man måste vara med och passa och röra hela tiden. Kanske därför ett långkok är mer "jag" då man inte behöver vara lika aktiv men blir grymt gott ändå. Well well, back to the risotto.
Finhackad rödlök, olja, ris, vin, buljong, mer mer mer buljong och en jäkla massa parmesanost, salt peppar och så lite smörfrästa trattkantareller senare satt jag mätt och lycklig. Fy fasen så gott!
Hade några tjejor över och vi småkollade på let's dance och snackade skit.
 
Lördagen startade jag igång redan kl 08:00 med en prommis till vadare. M lite sliten vaknade på förmiddagen senare. Fick äran att köra lite bilsightseeing i en Audi Q5 :) Kvällen avslutades med hemmagjorda burgare med sötpotatispommes och gladiatorhäng med Ludde, Matilda och Marcus här hemma hos oss.
 
Och idag så ut i solen, Vildsvinshälsningar och sedan en riktig familjedag.
Först hem till päronen i Tba och sedan hem till päronen i bryngan.
Härliga dag!
 
Kvällen avslutas med sommar och spanienplanering! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0