Onsdag!

Håller ni inte med om att Onsdagen kan vara veckans skönaste dag, de tunga måndag och tisdag har passerat och man börjar se lite ljusare på tillvaron och helgen är inte långt bort.
Jag gillar onsdagar jag!
 
Idag har jag skjutsat eller skjutsat och skjutsat, men följde med Mormor till tåget och körde tillbaka bilen då hon ska till Emma och hälsa på i söder. Hoppas att det är lite varmare i söder minsann!
Åkte därefter till CityGross som jag inte besöker särskilt ofta.
Det jag gillar med CG är att de har så mycket olika saker som man kan titta och klämma lite på ;)
Har också fått för mig att deras grönsaksavdelning är enorm med massa olika grönsaker, i jämförelse med de andra butikerna i Nypan. Visst, de har ett stort utbud, men tyvärr varierande kvalitét.
Kvantitet går inte alltid före kvaliét va ;)
Men iaf, så slog jag till på en rättika.
Har bara sett dem tidigare, men har inte den blekaste vad man gör med en sådan..
( Asså äta såklart ;) ).
Men så hade jag för mig att jag läst om en rättikegratäng.
Så nu onsdagsmorgon så gör jag en rättikegratäng. Precis som potatisgratäng fast med denna vita "morot" istället.
Hoppas det smakar lika gott bara.
Jag tänkte att det var lika bra att göra gratängen när M inte är hemma annars blir han nog lite skeptisk till denna rättika.
Men jag hoppas det smakar lika bra som potatisgratäng, för det är lite utav en favvo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0