Vem var det?




Imorse hände någonting konstigt.
Det ringde på dörren 7:30.
Nummer 1:
Oftast när det ringer på dörren väntar man faktiskt besök..
Nummer 2:
07:30??
 
Grejen är den jag låg och sov.
Så först vaknade, medvetandet kom ( shit de ringer ju på dörren ).
Medvetandet igen, jag kan ju inte öppna i bara det här, springer efter morgonrocken.
Mobillarmet börjar tuta, springer och stänger av detta.
Medans jag gör allt det här har två personer som jag kikat på i hålet ringt två ggr.
En kvinna och en man, såg ut som vanliga människor men har ingen aning vilka det var.
Antingen var jag groggy av nyväckningen eller så vet jag faktiskt inte vilka det var.
Sen gick dem, då spanade jag i fönstret för att jag tänkte att de skulle gå ut på innergården..
Men icke.
Så jag antar att det är mina grannar.
Man försöker ju då klura ut vad tusan de vill...

Jag hade tvättstugan igår, och vet att jag lämnat tillbaka nyckeln.
Kanske någon annan tagit den, och jag sätter upp värsta tänkbara scenario.
Att de ringer hyresvärden som får öppna med hjälp av securitas.
Men till mitt försvar så var ju mitt vittne, Markus, som såg att jag lämnade tillbaka den.

Har jag tappat nått viktigt i trappen på innergården eller så.
Nej nycklar hemma, kontokort, det måste väl vara farten isf.

På ett sätt är det lite obehagligt när det blir sårhär...

Nu slog det mig precis, kanske någon gjort inbrott i mitt vindsförråd, men nu vågar jag ju inte gå själv...
Så fort jag ska lämna lägenheten idag så kommer jag springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0