Onsdag

Onsdag

Man skulle kunna tro att fläckarna på skärmen är mitt snor, men så är det inte riktigt.
Men så många gånger jag nyst de senste 3 dagarna det är helt sjukt.
Tyvärr är detta ett återkommande tema / ämne i min blogg.
FÖRKYLNINGAR
Vilka metoder det finns för att bli frisk.
Det känns ju som att jag borde ha fört statistik och haft någon slags koll .. men det har jag inte, trots att jag är förkyld sådär 4000 gånger om året.
Man blir så less!!!
Så varför inte, lämna gärna en kommentar på era bli-frisk-från-förkylnings-metoder tack!

- Vräka i sig apelsiner
- Äta ingerfära
- Ha ingefära i sitt te
- Äta rå vitlök
- Äta saker med vitlök i
- Äta citron
- Ha citron i saker man äter
- Dricka vatten
- Sova
- Echinagard
- Echinacea
- Kanjang
- Silvervatten
- Äta lök
- Sova brevid en lök
- Dricka snapps innan man sover
- Äta chili
- Äta glass
- Gurgla riktigt salt vatten
- Äta halstabletter
- Äta Kiwi
- Vila
- Träna jävligt hårt
- Basta
- Dricka c-vitamin

(Har inte testat allt konstigt nog ... )
Men jaaa, man blir ju tokig av alla rån och rön.
Så ge mig ett tips tack.

Sen har man verkligen ingen ork till nått när man känner sig sjuk och hängig.
Man orkar inte jobba, fast man jobbar ändå.
Man orkar inte hålla sina pass, så man måste skaffa vikarie och förlorar pengar.
Man orkar inte plugga körkort, (och det vore ju rätt bra om det gick va... ).
Man orkar knappt laga mat.
SUCK.

Men nu är mitt prio att bli frisk till helgen, för då ska jag åka till Stockholm och hälsa på Malin.
Jag har inte någon aning vad vi ska hitta på, men jag vet att det kommer bli grymmt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vitlök är bra, och ingefära. Kanjang och echinacea osv har funkat för mig i alla fall..



sov mycket, drick mycket och ät ordentligt så ska du se att du mår bättre till helgen. Och om du inte gör det så har vi sjukstuga här istället ;)



Jag lääääääängtar <3

2012-02-22 @ 16:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0