Suck!

Åh min bilkör-bilteori-ångest är en levande berg-o-dalbana.
Idag är det vinter ute med snö, halka, isfläckar och jag ska köra motorväg
för första gången. Jaaa jag är jättenervös.
Jag har dessutom försökt mig på körteori med ämnet fordon 3 eller 4 gånger och fått underkänt samtliga ggr.
Jag fattar inte!
Jag känner mig lika frustrerad och handfallen som när man läste matte i skolan.
"Lär dig bara frågorna Malin..."
Nej!
Jag vill ju lära mig hur man räknar ut den levande kraften, bromssträcka, hur långt en bil rullar 1 sekund osv.

"Den ökar kvadratiskt..." ?
Vadå gånger 4? En kvadrat 4 sidor?
Men när det är 30 km och 90 km då är det helt plötsligt mer än 4 eller mindre...
bahh?!
Blir galen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0