Julen

Sådär, då kanske man ska summera julhelgen.

23/12 I fredags för nästan en hel vecka sedan så först jobbade jag, och på mina pass hade jag besök utav min syster Emma och min mamma Eva :) Jag gick hem efter jobbet, och sen kom Markus och hälsade på mig. Vidare till mamma och pappa Torbjörn, klä granen, äta första julskinkemackan.

24/12 Julafton, vaknade tidigt, gjorde mig iordning.
Markus kom in och pussade på mig.
Vi bytte julklappar och sen släppte han av mig hos M & P.
Farmor & Farfar, Mormor, och Morfar & Ulla anslöt.
God julmat, ännu mer julmat, lite vickning på det.
Julgodis, julgodis och lite mer julgodis.
Dryck dryck dryck och lite efterrätt. Pjuuuuh. Och sen massa fina fina julklappar.
Fick bl.a. nya lakan av farmor & farfar, pengar och choklad av morfar, Lexingtontröja av mormor,
jellybeans och philosophylotion av mamma & pappa och sen så bjöd Emma med mig på Svansjön (koreograferad av Benke i bounce :D:D) Så jag var mer än förnöjd! :D
Kvällen avslutades med övernattning.

25/12 Man känner sig lagom fräsch när man ätit allt ovanstående och inte haft tandborsten med. Hem till Rundgatan för tandborstning och uppfräschning. Sen var det middag hos Farmor & Farfar med moster med familj och farbror med familj. Efter det vidare till Sarah för lite juldagsförfest där det trillade in vän efter vän, alla var ju inte med men det var så mysigt att så många kunde komma under ett och samma tak. Skratt, skvaller, gamla bilder och dans. Sedan vidare ner på stan där jag lämnade av brudarna på C & D. Själv gick jag hem och sov - duktig flicka.

26/12 Jobb jobb 10:00-16:00, och trots att jag var lugn dagen innan var träning i 1,5 h en plåga. HAHA. Man förstår inte att en vanlig helg kan ta musten ur en sådär... ( men de är väl all julmat som ligger och trycker). Efter jobbet så gömde jag och Emma Markus födelsedagspresent under hans säng, sen vidare till mammsen för kalas. Grattis Mammsen!

27/12 Frukost på sängen, paketsökning, paketöppning - Grattis Markus. Vi åkte till stockholm och hittade en ev nyårsklänning - vi får se! Varmkorvshandling, hem och dona i M's lägenhet där han hade bjudit in till kalas. Han uppskattade innan att ca 5-12 kanske skulle kunna komma... som blev 25 - bra räknat där ;) Det var min julhelg det .. snart är året slut, det går verkligen fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0