V. 34



Sicken helg det blev.
I fredags gjorde jag och Markus hemmagjord pizza och drack rött vin till, hade tända ljus och slog inte på en film eller tv:n ens en gång. Vi pratade hela hela kvällen lång. Supermysigt.
På lördagsmorgonen käkade vi en snabb frukost innan han drog iväg med några grabbar för att kolla på bilar (race? rally? .. får fråga vid senare tillfälle ;) ) medans jag, A-k, Matilda och Linnea drog till stallet för en ridtur.
Asså, det var ju ett bra tag sedan jag red måste erkännas.. Men på det stora hela gick det bra.
Faktum är att det var så länge sedan så att i min lilla värld såg det ut såhär, innan.
Man åker ut, sitter upp, rider lite, gnägg gnägg, morot, klar. :D

MEN, just det, det jag glömt bort var ju att man tar in hästen från hagen, borstar hästen, kratsar (för det heter det va) hovarna, det ska trensas, det ska sadlas. :)
Men när det var klart så var de till att sitta upp (ska erkännas att jag fick hjälp med sadlandet av min ridskolelärare Matilda, var ju dessutom en västernsadel så..
Lunkade på där, ut på vägen in i skogen bland tighta träd och hala berg, men de gick ju.
Min häst ville springa lite extra när vi kom ut på öppet fält, vilkeet inte Malin ville riktigt.. så vi fick en
"situation" där jag och Vitte. Matilda fick tala om hur jag gjorde för att visa vart skåpet ska stå. Och tillslut gav sig Vitte :P
Men asså, jag har ont i benen och rumpan fortfarande .. de som säger att det inte är jobbigt att rida släng er i väggen :) Kan kan få jobba grymmt mycket om man bara vill :)
Hade iaf en mkt mysig förmiddag med hästarna och brudarna.

Hem för att göra sig iordning inför grisfest.
Och vilken fest, när vi kom ut var det mingel först, sen fick vi äta helgrillad gris, en fransk potatissallad och sås till det. Liveband, glada och fulla. Stämmningen var på topp. Jag dansade bugg hela kvällen lång med såväl Markus som Kent ( M's pappa). Jag och Lena (M's mamma) fick till nån dansa mix låt och Linnea och jag dansade salsa. Jag och Markus sov till kl 12 på söndagen och jag är fortfarande trött efter nattsömnen, SJUKT!

1 timme senare ( kl 13:00 altså) så var vi på kalasmiddag hos min mormor.
3 rätters, avokado och kräftstjärtar, kantarellpaj och sedan en supergod (kan man säga mandeltårta?)
Nuum Numm Nuuum.
Resten av dagen spenderades vilande i sängen .. och jaa, kanske lite huvudvärk :P
Tog oss upp för att handla och sedan fick de bli en spontan middag på Choys Garden, 4 små rätter, sjukt längesedan.

Måste också berätta lite knasiga saker som hände mig i helgen.
Min lavendel och kruka försvann ju, (tidigare inlägg), när jag går ut på balkongen en annnan dag så står det en ännu större kruka där med en annan blomma, spännande. Är det min lavendel som återvänt i ny skepnad och med nya kläder? :P haha.
Dessutom när jag letar efter stall/ ridkläder så hittar jag mina gamla gympaskor, tar fram dem för att knyta och vad hittar jag?
Min bankdosa som vart borta i månader . . . . . . .

Hoppas ni haft en bra helg!
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sariz55

Haha, ridning är bra träning! Ankis hade också skitont sa hon :) faaan va sjukt att du hittade bankdosan där!! haha men bra kanske att den kom till rätta till slut :)

2011-08-22 @ 16:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0