To instruct..

När man gick i skolan sa alltid mamma och pappa;
- Nu måste vi vända tillbaka på dygnet.
(När det hade vart något lov.)
Nu är jag vuxen och får fixa det själv.
Men det är jävligt segt att från att gå upp när man vill ena dagen,
vara uppe hur sent man vill andra dagen till att ha tider att passa.
Och "grejen är den" när man har semester och inget att passa
kan jag gå upp t.ex. 09:00 utan problem. Jag till och med vaknar
av mig själv. Men när det är en tid du MÅSTE passa då jäklar då går det
ju inte alls.
Sen är det ju det här med jobbångest. Men faktum är att jag trivs
så himmla bra på mitt arbete, med mina arbetsuppgifter och kollegor
så den ångesten finns lixom inte. Är dock nervös just idag för jag har
ju premiär av aerobic idag.. Inte det att jag inte kommer att fixa det, för det
gör jag säkert (mer eller mindre). Men just att det är nytt, vad kan man stöta på
för problem, kommer man orka, vägleda på ett bra sätt. Det handlar väl mest om
att inte ha kontroll till 100%. Typ som hur man bemästrar ett funwalkpass.
Jag kan gå ner en minut innan klassen börjar för där är man så säker på hur
det funkar och ska gå till. Man känner sig trygg.
Tankar ur en instruktörs liv.
Nu är det frukost och uppladdning som gäller :P
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0