Musik - om livet

Skrev massa låtar, rader, meningar nyss.
Men raderade allt för det blir för mycket tolkande.
Men här om dagen kom jag in i en disskution om livet.
Vad man vill med livet, vad man gör med livet.
Drömmar, att våga, chansa, utmana.
Eller safe:a, alltid undra om, "nöja sig".

Jag tror allting händer av en mening, A-k skulle sagt ödet tror jag :)
Och i den fas jag befinner mig i just nu i mitt liv så tänker jag ofta
på mottot hellre ångra det man gjort än att ångra det man aldrig gjorde.
Hellre sitter jag antagligen och ångrat det jag gjorde då, än att alltid
gå i ovissheten om hur hade det vart om man gjorde si eller så.

Tycker också livet är för kort att slösa bort på det man inte är nöjd med.
Man kanske inte kan vara nöjd och glad och lycklig varje dag, men på
det stora hela. Folk som fastnar i mönster och bara klagar.
Man är verkligen sin egen lyckas smed. Är man inte nöjd över sin situation
gör någonting åt saken.

- djupa nattankar från mig.
(nu attackerar en fjäril mig.. super kul att sova ska det bli, de gillar väl ljus så nu stänger jag ner här. Natti! )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0