Helgen som innehöll 3.e advent.

Oj vilken trevlig helg jag har haft.
Vi började i fredags då Jag, Anna-Karin, Alex och Linnea åkte på inflyttningsfest hos PY.
Det var mörkt och A-k fick köra men det gick strålande =)
När vi kom dit så var det ju också idolfinal - problem.
Fest eller idol?
Vi valde idol och Pys kompisar måste trott vi var dumma i huvudet och as tråkiga.
Men men, när Måns Möller började så gick vi ut och blev sociala, och då tykte de
nog att vi var lite kul iaf.
Runt halv 12 så började alla klä på sig för utgång och då åkte vi hem. En alldeles lagom kväll.

Lördag morgon vaknar jag, bokar biljett och drar till STHLM (jaa själv).
Det är skönt att bara gå runt och titta på saker och ting, problemet var att jag
inte hade en direkt plan, jag tänkte någonstans att jag skulle säkert hitta en julklapp
och känna aahhh den ger ja till.. Samma sak med outfitt till mig.. hade inte någon riktig
vision vilket gjorde att det blev lite utav ett plattfall. DOCK hittade jag mina favvojeans och
kunde köpa två storlekar mindre OH YEAH (trots att jag råkade väga mig :P )
Kvällen spenderade jag med min underbara Mamma och Pappa på vadaregången.

Vaknade upp och hade bestämt mig för träning. Och det blev det. Jag åt ingen frukost (dummt av mig men inge bra när det studsar en macka i magen medans man springer). Och sprang gjorde jag 310 kcal 4.63 km under 30 minuter. Vet inte om det är bra eller åligt jag är nöjd eftersom jag inte känner att jag tränat för min egen skull på ca säkert 4 månader. Så det kändes oerhört kul,jobbigt,svettigt men skönt. Efteråt var jag alldeles vimelkantig (för att jag inte hade ätit) och det drog som in i bomben på vaderna och låren och rumpan .. oj oj.
Att springa är fruktansvärt (enligt mig) tråkigt och jobbigt men jag tror minsann det absolut mest effektiva.
Och som Kristian sa för att bli bra på att springa så måste man öva på det.
Och ofta ger man ju upp när det är tråkigt, tungt och går dåligt. Men övar man inte blir man inte bättre heller.
Nu håller jag bara tummarna för att jag ska känna mig frisk i veckan. Har redan gett av en nysning såå...

Överraskningen kom kl 13:30 då jag, mamma, pappa och mormor tog bilen till TROSA och Bohmans hotell.
JUUUULBOOOOORD
Mitt allra första och det var verkligen supergott. Dock blev det en hel del vatten... drack tydligen inte tillräckligt under dagen.
Seriöst drack säkert 8-10 glas vatten.
Olika skinka, kött, korvar, sill, lax, röror, bröd, ostar. Ostkaka, marsipan, tryfflar,knäck, mandelmusslor, ris ala malta, chokladmousse - you name it.
I vanliga fall äter man ju så man spricker och man mår för jävla dåligt ..
Även om jag kände mig rikigt mätt vid flera tillfällen så känner jag att jag åt lagom.
Började aldrig må illa och jag har nog vattnet och de 2 salladsbladen jag tog från julbordet.

Nu håller jag på att tvätta, har dammsugit och plockat i mitt lilla hem så jag känner mig oerhört tillfreds.
Och det känns toppen när det är 3.e advent och allt.

Hoppas ni också haft en helt fantastisk helg!

Ps:

Tack Farmor och Farfar för lilla julklappslistan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0