Mitt 2010 i text

2010 Var ett definitivt händelserikt år för mig..
Och här näst sista dagen octänkte jag summera lite..
364 dagar av ens liv, vart ska jag börja??

Vi börjar med ämnet träning:
Jag breddade mig i 3 former utav gruppträning.
Aerobic, Rocky Box samt Slow Motion.
Rocky box kör jag fortfarande och kommer fortsätta med under vårterminen.
Första känsan var inte super (då jag vart mkt jsuk under detta år) men nu har jag landat i formen och det känns toppen.
Glömmer heller aldrig den första gången jag prövade slowmotion och fick fantastiskt ont i fötterna, vilket jag refererade till på varje pass jag höll (då utan fotont).
När jag läser vidare på bloggen ett ord som jag använt VÄL är FUNWALK. Den kanske mest ensidiga träningsformen någonsin, upprepning på upprepning. Men det är så fruktansvärt kul och jag har verkligen insett att jag ÄLSKAR DET!

Går direkt på årets misslyckanden eller vad man kan kalla det.. (trots att allt ont för nått gott med sig)
Hade någon, som jag inte hade längre.
Trodde denne var en person som det senare visade dig att denna var en helt annan.
Hade en lägenhet, som jag inte kunde ha.
Hade en rhodosresa, som jag inte kunde åka på.
Föregående års nyårslöften infriades inte enligt mitt tycke.
Ett år fyllt av sjukdom, jag som bara kom ihåg att jag vart sjuk sen augusti, det mina inlägg handlat absolut mest om eller det som absolut nämnts mest är SJUKDOM, och min kamp mot friskhet, metoder jag prövat etc. (hoppas att jag inte tröttat ut er)
Avverkat ett par 3 mobiltelefoner men hållt stadigt i min sedan sommar någon gång =)
Fick två hundar att börja jucka på mig bara genom att vara snäll och trevlig.. (fast så fungerar ju de flesta killar också :P )
Och värst av allt.. öppna dörren när tv-kontrollanten står utanför.. aj aj aj!

Året har också fyllts av massa "första gången moments"
Såg en HELT FANTASTISK föreläsning om självkänsla med Mia Thörnblom, en föreläsning som verkligen fick en att tänka till. T.ex varför umgås med människor man inte gillar. Och att känna sig bekväm med sig själv.
Hade mina första SKYPE-snack med utomlandsbebodda vänner: Matilda, Linnea och Jonna
Hängde och partajade i oxelösund för första gången.
Första gången jag gick ut en onsdag.. och det blev en gång till en gång till en gång till... tror inte det avr många onsdagar i sommras jag missade. Och vi hände på tellus hela sommaren och jag drack flitigt av rosévin =)
Blev förälskad i den goda osten vid namn BRIE.
Första EGNA lägenheten, och där jag trivs fruktansvärt bra :D
Hoppade utanför Louvren och upplevde PARIS med min fantastiska syster. (mitt första besök där någonsin.. också första gången jag fick smaka riktigt äcklig löksoppa :P )
Var på kryssning inte bara 1 gång utan 2 ggr, och hade oerhört kul båda ggr med oerhört bra tjejer.
Odlade mina första tomater, och det verkligen blomstrade.. samma sak med julens amaryllisar som faktiskt fortfarande står i blom.
Satte mig in i Twilight-febern, och blev helt sjuk :P Fast, så bra :P
Åkte Cadillac med Hasse och gänget ;);) mot gosa glassar och söderköping.
Det allra första brölloppet jag fick närvara på var mina föräldrars, där man fick veta det 3 minuter innan typ, vi var mkt chokade och glada :)
Min röst i det svenska riksdagsvalet, valet landade lite mer åt de hållet där hjärtat sitter.. :P
Jag började gilla te, jag gick på det första julbordet samt gjorde mina naglar för första gången.
(Blev mkt första ord där..) Men som sagt detta år har vart fullt av premiärer för mig .. och det har vart helt fantastiskt roligt att få uppleva dem. Jag hoppas att nästa år är fyllt av nya upplevelser, intryck, premiärer och äventyr.


Övrigt då, saker värda att nämna men som jag inte riktigt kan placera under någon kategori:
En mkt konstig uppraggning ledde till stort drama och rabalder ..
En grymmt bra medlemsfest med spex från de bästa instruktörerna i nypan =).
Var på en galen utgång i stockholm med Malin, där festen slutade hos Malin vid 6-7.
Och den där Malin Erneby kan festa, så vi drog till göteborg tillsammans med Ia där
jag inte haft så roligt på riktigt länge. SOl bad, njuta av livet det var grymmt.
Detta ledde till en interessant sommar :P
Vi hade en sjukt rolig personalfest som kommer bli svår att toppa!
Kanske hör under fliken träning, men höll en del brandmanspass.. men det mest interessanta
var ju om den söta skulle komma idag eller ej :P
Jag och Sarah blev kändisar i SN och utalade oss väl efter en förfest med vin hos henne.. Tack SN
(och vi deltog säkert i flera vimmelbilder på tellus under året.. jag iaf :P )
Blev också uppraggade av tv utvecklingsstörda killar vid 2 skillda tillfällen.. men det känns ju skönt att man fortfrande har kvar killmagnetsförmågan.. oh yeaah.. Iäm so kexy.. bara att jag drar till mgi fel sort.. syrran min kanske kan lära mig ett knep ;)
Blivit tjock pga att skitgott.blogg.se levererar inga andra recept än klasskaka ;)

Men som tur är så är det så att Channing Tatum fortfarande är min pojkvän, så de är inga problem.
Med förbehåll för sär - skrivningar och Felstavnningar ( ja jag vet att de är fel :P )
Så avslutar jag med att inse att jag är nöjd med 2010.
Och önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0