En kul men inte felfri helg

Sådär ja, nu har jag sovit ut. Bestämde mig för att gå upp klockan 8:00 idag. Vaknade innan 8:00 klarvaken, men då bestämmer jag mig för att bara blunda ”lite till”, mm säkert, sov till klockan 9:00. Men ibland behöver man få sova lite extra.

I fredags var det jobb från 08:30-15:00. Helgen har vart superkul men inte helt felfri.
Fel 1: Internet slutar fungera på jobbet, hela dagen utan Internet är lite jobbigt på mitt jobb då allt ligger på Internet, så det blev till att lära sig ett gammalt coreprogram som det fanns en cd-skiva till.

Efter jobbet blev det mysfika med Matilda,
Fel 2: Glömmer inte plånboken hemma men både bankomatkort samt legitimation, härligt Malin! Så det var bara att vända tillbaka. Men sen gick det så bra så.

Kvällen blev lugn tillsammans med Johan, vi kollade på idol samt filmen Seventeen again, ganska dålig men ändå underhållande. Till filmen känner jag för ett glas vin, och är det fredagsmys så är det, så jag väljer ju självklart ett Intermezzoglas (de här fina med en blå droppe i).
Fel 3: Har sönder glaset, YES, my lucky day.

Sen så bestämde jag och Emma och vi skulle hänga den här helgen så jag åkte till Linköping. Det var billigast med Swebus så ja köpte biljett på Internet och sen så får man biljetten till mobiltelefonen.
Fel 4: När det piper i telefonen och jag öppnar sms:et så står det student. Och jag tänker jag är ju fan inte student. Så hela kvällen sitter ja nervös för att ja inte ska få åka med eller att ja måste lägga ut dubbelt så mycket på en ny biljett. Men det var ingen fara busschaffisen tittade inte ens på biljetten. Tack för du lät mig vara nervös i en hel kväll.

ÄNTLIGEN på väg och slutligen framme hos Emma. Hade en rätt tung väska med mig så vi ställde in den i en butik där Emma känner butiksbiträdet. Vi går på stan, fikar, har supermysigt.
Fel 5: Emma får ett samtal, jag hör att nått är på tok. Den här tjejen vi ställde väskan hos och Emma lämnade även sin jacka, hon gick ut för att röka, och butiksdörren gick i baklås. Den här tjejen jobbade bara extra där, butikschefen är i Stockholm och den riktiga anställda är inte heller där. Om Securitas ska hämta nyckel och komma och låsa upp tar de 1300 kr + moms.
Först tänkte hon låna hennes mammas bil för att åka till Stockholm, men sen så fick hon tag på den ”riktiga” anställda tjejen som fick hämta nyckeln hos Securitas gratis och låsa upp.
Emma och jag blev inte JÄTTE drabbade då vi gick ju runt på stan men sista timman där då var vi rätt trötta och ville gå hem.

På kvällen blev det tomatbruschetta, potatisgratäng, supersallad, chips, vin, lite mer chips, kiwi+blåbär och vaniljkesella med pecannötter.
Vill passa på att be Linköpings invånare om ursäkt för eventuellt störande singstarsång/bröl mellan 20:00-23:00.Sen så somnade vi gött till Moulin Rouge.
Söndag blev det IKEA, en ny fin tavla inhandlades. Och igår kväll blev det även Flickan som lekte med elden på bio med mamma och mormor.
Idag är det måndag, vi får allt se vad denna vecka bjuder på, känns helt OK att gå till jobbet med en kanonhelg bakom sig, trots finn fem fel.

Puss hej

Kommentarer
Postat av: emma

tack för helgen finaste du! <3

2009-09-21 @ 16:57:08
URL: http://tunnalinjerflyterut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0