Oj oj oj

Vilken dag.
Vet inte om jag skrivit detta tidigare med here goes;
Fick en kastrull av min Mamma häromdagen som jag ska göra knäck i, och i stekpannan så står det typ non stick, oh vad bra tänker jag... häller i sirap, socker och grädde... börjar röra om, och känner att det går litr extra trögt i mitten längst ner. (SHIT?!) Tänk om det inte stog i kastrullen utan att det var en etikett som satt i, och JO riktigt...
Får fiska upp lite papper ur kastrullen, men nej olyckan tar ej slut där. Det kokar över, och det ända som jag tänker är hur Rudolf i Sunes jul kokar knäck, och det kommer överallt så plattorna i golvet lossnar. Men allt gick bra tillslut och knäck blev det, Johan har tom OK:at.
Har ikväll också vart ute med mina arbetskollegor och ätit och druckit på Fik@. SÅÅÅ TREVLIGT.
Till förätt småplock; Örtmarinerade kräftstjärtar, Grillad halloumi, vitlöksfrästa champinjoner, vitlöksbröd samt friterad scampi.
Till huvudrätt kyckling som var marinerad i honung och chévreost,råstekt potatis samt timjansky.
Efterrätt vitchokladmousse med hallon. Snacka om att jag rullade hem och gott vitt vin till detta, riktigt lyxig tisdag. Fick också en super fin julklapp årets Blossa.
Tack Elenor och Kristina för denna jättemysiga kväll.
Nu har Johan utlovat skräckfilm som jag är tvingad att se, denna ska intas i liggande position i sängen och han vill inte att jag ska somna (humm nån som inte vågar se denna film kanske..) och inte ens läskig säger han, men jag vet att han läst att folk som gillar skräckisar är så rädda att de kissar och bajsar på sig samtidigt de ser denna film meeeen, det får vi se :)
Godnatt.
(ps Lånar Johans MACBOOK PRO som han är väldigt stolt över hälsar Johan Ds.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glömde du att diska ditt nya kokkärl innan du använde det? Tur att det ordnade sig med knäcken. Puss mams

2009-12-16 @ 13:45:44
Postat av: Sarah

haha tack för det, nu är jag ännu mera sugen på riktig SVENSK mat ;) snart ses vi!

2009-12-16 @ 14:17:23
URL: http://sarahsadventures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0